بهترین هاردهای اکسترنال اقتصادی

بهترین هاردهای اکسترنال اقتصادی

ادامه مطلب
ویژگی‌های لپ‌تاپ مناسب طراحی گرافیک و تدوین ویدیو

ویژگی‌های لپ‌تاپ مناسب طراحی گرافیک و تدوین ویدیو

ادامه مطلب
هارد اکسترنال قابل‌حمل

هارد اکسترنال قابل‌حمل

ادامه مطلب
طول عمر و دوام SSD

طول عمر و دوام SSD

ادامه مطلب
Asus ROG XG17AHPE : بهترین مانیتور بازی قابل حمل

Asus ROG XG17AHPE : بهترین مانیتور بازی قابل حمل

ادامه مطلب
Lenovo ThinkVision M14 : بهترین مانیتور قابل حمل

Lenovo ThinkVision M14 : بهترین مانیتور قابل حمل

ادامه مطلب
Asus ProArt PA32UCX : بهترین مانیتور کامپیوتر HDR

Asus ProArt PA32UCX : بهترین مانیتور کامپیوتر HDR

ادامه مطلب
Aorus FO48U 4K OLED : بهترین مانیتور رایانه HDR برای بازی

Aorus FO48U 4K OLED : بهترین مانیتور رایانه HDR برای بازی

ادامه مطلب
سامسونگ  UR59C: بهترین مانیتور کامپیوتر K4 اقتصادی

سامسونگ UR59C: بهترین مانیتور کامپیوتر K4 اقتصادی

ادامه مطلب
MSI Oculux NXG253R : بهترین مانیتور کامپیوتر برای eSports

MSI Oculux NXG253R : بهترین مانیتور کامپیوتر برای eSports

ادامه مطلب

خشم تايتان ها

وينس زامپلا (Vince Zampella) و جيسون وست ( (Jason West دو تن از بازيسازان نام آشناي امروزي و گمنام ديروزي پس از ناديده گرفته شدن توسط اعضاي ارشد Electronic Arts و جدايي از آنها با ملحق شدن به شركت رقيب يعني Activision و سپس ساخت سري پرافتخار COD Modern Warfare بخوبي به اين كمپاني بزرگ بازيسازي نشان دادند كه استحقاق بيش از آنچه كه در دست داشتند را دارند.بدون شك سه گانه COD MW از برترين شوترهاي اول شخص (FPS) نسل هفتم است كه سود خوبي را هم به جيب ناشر خود سرازير كرده است و هرآنچه كه باعث مي شود از اين سري محبوب به نيكي ياد كنيم را مي توان به پاي انتقام اين بازيسازان خلاق از شركت EA گذاشت .اين پيروزي عاملي گرديد براي بازگشت مجدد آنها به خانه قديمي و ساخت عنوان موفق ديگري بنام Titanfall كه با وجود آنكه مدت كوتاهي از تولد آن مي گذرد مسير موفقيت را در يك شب طي كرده است.اين عنوان جديد كه در E3 سال گذشته معرفي گرديد بلافاصله مورد توجه عموم قرار گرفته و با درو كردن جوايز مختلف اين نمايشگاه ،از ساير عناوين به نمايش كشيده شده پيشي گرفت.پس از آن اين روند در همايش هاي بزرگ بعدي در سال 2013 ادامه پيدا كرد تا TF قبل ازعرضه با طوماري بلند بالا از جوايز معتبر ،محكوم به پيروزي و به عنوان انگيزه اي بسيار مهم براي خريد كنسول نسل جديد مايكروسافت يعني XBOX ONE معرفي شود.در چنين شرايطي عنوان تحسين شده استديو Respawn Ent. با هدف زير پا نهادن تمامي محدوديت هاي موجود در سري بازي هاي Call of Duty و تعريف استانداردهاي جديد در سبك اول شخص مدتي است براي پلتفرم هاي شركت مايكروسافت راهي بازار شده ، اما اينكه در مسير تحقق بخشيدن به اين چنين آرمان بزرگي موفق عمل كرده است يا خير پرسشي است كه در انتها به پاسخ آن خواهيم رسيد .


داستان
داستان و روايت سينمايي آن در سري بازي هاي COD MW بدون شك يكي از موارد مهم و تاثير گذار در اين سري از بازي ها بوده است كه تا بدين جاي كار شخصيت هاي مهم و موثري را هم به اين صنعت معرفي نموده است .اين بخش از بازي در آثار قبلي سازندگان TF همواره يكي از مهمترين ابعاد بازي را شامل گرديده و تا سالها جاي بحث و گفتگو را در ميان علاقه مندان بوجود آورده است. برخلاف نسخه هاي ديگر سري Call of Duty در سه گانه MW خط داستاني از اهميت و جايگاه ويژه اي برخوردار بوده و اكثر كساني كه حتي به نيت تجربه بخش چند نفره آنلاين به سراغ نسخه هاي متفاوت آن رفته اند حداقل يك يا چندبار خط داستاني در اين سه گانه را به اتمام رسانده اند.اين آمار در ساير زير شاخه هاي سري بخصوص آخرين اثر عرضه شده تحت عنوان COD : Ghsots به تناسب در مقدار پايين تري قرار دارد ، كه اين خود اثباتي بر اين ادعاست.به همين دليل وجود بخش داستاني مجذوب كننده انتظار چندان زيادي از پروژه جديد خالقان MW بحساب نمي آمد تا زماني كه مشخص شد TF اثري كاملا آنلاين و چند نفره مي باشد.هرچند TF داراي بخش تكنفره نيست اما اين به معناي حذف كلي داستان از بازي نبوده و همچنان داستان در طول بخش چند نفره بازي به شكلي متفاوت روايت مي شود.داستان بازي در آينده اي دور روايت مي شود.جايي كه تشكيلات IMC پس از بهره برداري از نمونه هاي ابتدايي تايتان ها منابع اوليه ارزشمند و بسياري را بدست آورده اند و قصد دارند ساير كلوني هاي تحت كنترل انسانها را نيز تحت سيطره خود در بياورند.در طرف مقابل تمام شركت هاي مخالف اين تشكيلات گرد هم آمده و گروهي بنام MCOR‌(Militia) را تشكيل مي دهند تا با سياست هاي منفعت طلبانه IMC به مبارزه بپردازند. بدين ترتيب بازيكنان در غالب اين دو گروه اصلي بازي به مبارزه با يكديگر مي پردازند كه مشخص است داستان صرفا بهانه اي روايي براي شروع درگيري ها در بازي بوده و اصلا قرار نيست حماسه اي همانند آنچه پيش از اين در Modern Warfare ديده ايم تكرار شود.هرچند نبود حماسه اي نظير آنچه گفته شد در چنين عنوان بزرگي احساس مي شود اما بلافاصله پس از آغاز بازي چنان درگير گيم پلي جذاب و نفس گير آن مي شويد كه اصلا فقدان خط داستاني رو به كلي فراموش مي كنيد . البته بخش Campaign همچنان وجود دارد و در غالب گروه هاي چند نفره مي توانيد مراحل متنوع و زيباي آن را پشت سر بگذاريد .لذا پيشنهاد مي شود تجربه اين بخش از بازي را به تعويق نيانداخته و در ابتدا به سراغ آن برويد.

گرافيك
در آغاز نسل جديد با وجود پيشرفت هاي حاصل گرديده در ابعاد سمعي و بصري ، انتظار مي رود عناوين جديدتر داراي گرافيكي جهش يافته و به معناي واقعي كلمه درخور نام نسلي جديد باشند چراكه اين روزها دست سازندگان از هر زمان ديگري براي از ميان برداشتن محدوديت ها بازتر است و كنسول هاي بسيار قدرتمندي راهي بازار شده اند.در شرايطي كه بازي هاي فوق العاده  گرافيكي نظير RYSE : Son of Rome و Killzone Sahdow Fall عرضه شده است سطح انتظارات براي عناويني كه براي پلتفرم هاي نسل جديد عرضه مي شوند بسيار بالاست .Titanfall با استفاده از آخرين نگارش هاي موتور مسن و آشناي Source Engine ساخته شده كه پيش از اين در ساخت بازي هاي شركت پرآوازه Valve از آن ها بهره هاي بسياري برده شده است. اين موتور پس از عرضه Portal 2 مجددا مورد توجه بسياري از بازيسازان قرار گرفته و با توجه به ساختاري خاص خود براي ساخت عنواني نيازمند به سرعت فريم بالا بسيار مناسب به نظر مي رسد.انتخاب اين موتور از آنجايي اهميت پيدا مي كند كه با توجه به اينكه ناشر قدرتمند غربي يعني EA تهيه كنندگي بازي را برعهده داشته عدم استفاده از موتور قدرتمند و نسل جديد Frosboite3 كمي عجيب به نظر مي رسد چراكه آخرين آثار ساخته شده توسط موتور DICE نتايج خيره كننده و به مراتب بهتري را به دنبال داشته و عناويني همچون Battlefield4 براي مدتها در صف بهترين ها ديده خواهند داشت.در هر صورت نتيجه كار بسيار رضايت بخش است و TF از نظر گرافيكي عملكرد قابل قبولي را از خود بجاي گذاشته است.طبق معمول با يك با اثري كاملا بهينه طرف هستيم كه حتي در سخت افزارهاي قديمي و كهنه هم بخوبي عمل مي كند و به ترتيب هرچه قدرت سخت افزار پلتفرمي كه با آن بازي را تجربه مي كنيد بيشتر شود با عملكردي به مراتب بهتري طرف خواهيد شد.از نظر هنري  شاهد محيطي بسيار زيبا و طبيعتي فوق العاده ديدني در اغلب نقشه هاي بازي هستيم كه چشم اندازه هاي زيبايي را در بازي پديد آورده اند .

اولين نكته اي كه در طراحي بازي بسيار به چشم مي آيد محيط پرجزئيات و گسترده Map هاي بازي است كه ميتوان ادعا كرد در نوع خود بي همتا است.براي اين نسخه نقشه هاي مختلف و متنوعي در سيارات و شرايط آب و هوايي متفاوتي در نظر گرفته شده كه تعداد آن به عدد 15 مي رسد.به عبارتي دقيق تر آنچه كه در TF‌ با آن طرف هستيم در واقع همان چيزي است كه براي يك بازي چندنفره بزرگ و پرسروصدا نياز است بطوريكه اگر كيفيت طراحي و تنوع نقشه هاي TF را بهترين در بين تمام نمونه هاي مشابه صنعت بازي تلقي كنيم چندان بيراه نگفته ايم.سپس ميتوان به طراحي تايتان ها اشاره اي داشت كه بسيار عالي صورت گرفته است .كيفيت Texture ها و ميزان آبجكت هاي موجود در محيط بسيار خوب است و اگر بازي را بر روي يك PC قدرتمند يا XBOX ONE تجربه كنيد از آن حيرت زده خواهيد شد.نورپردازي و سايه زني ها نيز مطلوب است و ايراد خاصي به آنها وارد نيست.البته در نسخه X360 بازي شاهد لبه هاي تيزي هستيم كه با توجه با عدم وجود تكنولوژي AA طبيعي است.انيميشن هاي با كيفيت و متنوهي هم براي تايتان ها و ساير شخصيت ها شاهد هستيم كه صحنه هاي نفس گيري را در بازي بوجود آورده اند.سرعت فريم بازي نيزبه بر روي 60 پايدار است و ثبات خوبي را در اين زمينه شاهد هستيم.البته اين مقدار در X360 كمي پايين تر است اما همچنان در شرايط مطلوبي قرار داردگذشته از تمامي ويژگي هاي مثبت بازي در ابعاد گرافيكي يك سري مشكلات تكنيكي همچون تاخير در بارگذاري جزئيات در پاره از اوغات و پارگي تصاوير اشاره كرد كه هرچه از پلتفرم قدرتمندتري استفاده نماييد از درصد اين مشكلات كاسته خواهد شد. موتور SE در اين بازي سن بالاي خود را نشان مي دهد هرچند TF از نظر گرافيكي عنواني شايسته احترام است حتي اگر در مقابل غول هاي گرافيكي نسل جديد نظير  Battlefield 4‌، Killzone SF و RYSE:SOR در جايگاه پايين تري قرار بگيرد.

موسيقي/صداگذاري
بدون شك صداگذاري سهم عمده اي از موفقيت و يا حتي عدم موفقيت عناوين بزرگ بخصوص در سبك اكشن را شامل مي شود كه استفاده از مزيت هاي آن از چشم سازندگان هوشمند و بزرگ به دور نمي ماند.اتفاقا سازندگان TF با وجود كارنامه درخشاني همچون سري MW در همان  دسته از سازندگان قرار ميگيرند و اينبار نيز شاهد عملكرد موفقيت آميزي از سوي آنها در ابعاد سمعي بوده ايم.در اين بازي انواع و اقسام افكت هاي صوتي شنيده مي شوند كه هركدام به نوبه خود نقش بسزايي در ترشح آدرنالين خون و بالابردن هيجان گيم پلي ايفا مي كنند.از خروش منحصربفرد تايتان ها گرفته تا آتش گلوله ها و هرآنچه كه نياز است در يك ميدان نبرد همه جانبه به گوش برسد.در اين بين ديالوگ هاي در نظر گرفته شده براي اپراتور كه همواره در طول نبرد بازيكنان را راهنمايي مي كنند.موسيقي متن بازي نيز هيجان انگيز است و همواره در همه ميادين نبرد وجود آن احساس مي شود چراكه ريتم مهيج و حماسي آن بخوبي با ساختار گيم پلي هماهنگ است و دقيقا همان چيزي است كه انتظار مي رود در عنواني اينچنيني وجود داشته باشد.فقط گاهي ممكن است بدليل وجود افكت هاي صوتي فراوان كمي كمتر از آنچه كه در حقيقت است شنيده شود كه اين موردي است كه در بسياري از آثار اكشن اين روزها وجود دارد.بطور كلي TF در اين آزمون هم سربلند بيرون آمده و عملكرد موفقيت آميزي داشته است.

گيم پلي
اصلي ترين بخش بازي و آنچه كه باعث موفقيت TF شده ، بدون شك گيم پلي نفس گير و مهيج آن است.TF در صف عناوين كاملا آنلاين قرار ميگيرد و تمام تمركز خود را بر روي ميادين مهيج نبرد گذاشته است بطوريكه در آن ميتوان نشانه هايي از عناوين فراموش نشدني نظير Quake 3 و Unreal Tournament را به وضوح مشاهده كرد.از همين ابتداي كار عدم وجود بخش Single Player مفصل و حتي عدم استفاده از حالت Private Match كمي نااميد كننده است اما بايد اعتراف كرد آنچه كه هدف سازندگان از همان ابتدا كار بوده و نويد آن داده شده يعني بخش چندنفره فوق العاده تا حدود بسيار زيادي به حيقيقت تبديل شده و ميتوان گفت TF در نوع خود كم نظير و يا حتي بي نظير است.در ابتداي بازي همانند بسيار از آثار روز ميتوانيد شخصيت ( Pilot ) و يا تايتان مورد نظر خود را در كلاس هاي مختلفي نظير شخصي سازي كنيد.اين امكان براي هريك از قسمت هاي شخصيت ، اسلحه و تايتان ها كه خود به سه كلاس  Stryder ، Atlas و Ogre تقسیم می‌شوند بخوبي پياده سازي شده و كاربرد بسيار مناسبي دارد.به عنوان مثال براي شخصيت قابل بازي ميتوان نوع كلاس ، جنسيت و... و براي شخصي سازي اسلحه هاي خود ميتوانيد آبجكت هاي Weapon Primary ،Side Weapon و Anti Titan در كنار Option  هاي ديگر را به دلخواه تغيير دهيد.همچنين در هر كلاس خاص يك سري ادوات جنگي اضافه نيز وجود دارد كه ميتوانيد بسته به استراتژي خود هريك را انتخاب و يا تغيير دهيد.بطور كلي منوي شخصي بازي بسيار عالي و كاربردي از كار در آمده و بخوبي ميتوان تفاوت را در كلاس هاي مخلتلف احساس كرد.TF را ميتوان به دو صورت بازي كرد . همانطور كه اشاره اي شد بخش Campaign مراحلي با چالش هاي خاص را پيش روي بازيكنان قرار مي دهد كه امكان بازي كردن مراحل اين بخش بصورت چند نفره وجود دارد.اصلي ترين گزينه پيش رو نيز بخش چند نفره اصلي است كه در اين بازي با عنوان Classic شناخته مي شود .

در اين سناريو ميتوان در غالب Mode هاي پنچگانه بازي در دسته هاي 6 نفره به مبارزه با ديگر بازيكنان پرداخت كه حقيقتا بسيار عالي از كار در آمده است.حالت هاي موجود در TF تقريبا هماني است كه پيش از اين در بخش چند نفره عناوين مطرحي همچون Call of Duty و يا Battlefield ديده ايم با اين تفاوت كه نام آنها تغيير كرده است. Attrition اولين و به عبارتي پرمخاطب ترين حالت در اين بخش است كه كليت آن همانند Mode معروف Big Team Slayer در عنوان تحسين شده HALO 4 است.يعني يك ميدان نبرد گسترده پر از سوژه هاي متفاوت براي امتيازگيري پيش روي بازيكنان قرار ميگيرد و تقريبا هيچگونه محدوديت يا هدف خاصي بجز نابودي دشمنان وجود ندارد.البته نكته قابل توجه اي كه در خصوص دشمنان وجود دارد اين است كه در ميادين نبرد سربازان و يا ربات هاي آهني يافت مي شوند كه توسط هوش مصنوعي هدايت مي شوند . اين دسته AI  ها به دو گروه  Spectre و Grunt تقسیم می شوند كه نابودي هريك از آنها امتيازات خاص خود را بهمراه دارد.رويارويي با اين دست از دشمنان در صورت عدم استفاده از سرورهاي قدرتمند ابري مايكروسافت تقريبا هيچگونه چالش خاصي را پيش روي بازيكنان قرار نداده و صرفا براي كسب امتياز بيشتر جهت دريافت هرچه سريعتر تايتان بوده است ، تا هردو گروه بازيكنان حرفه اي و مبتدي به يك اندازه از شانس رسيدن به تايتان ها برخوردار باشند.يكي ديگر از مودهاي پرمخاطب در TF حالت بعدي يعني Hardpoint Domination نام دارد كه علاقه مندان به انجام بازي هاي چند نفره بخوبي با آن اشنايي دارند. در اين حالت بازيكنان هردو گروه بايد براي بدست گرفتن و كنترل نقات خاصي از نقشه هاي بزرگ بازي با يكديگر به مبارزه بپردازند.در نهايت آن گروهي كه مدت زماني كنترل نقات مورد نظر را در دست گرفته باشد پيروز ميدان است.پس از آن مودهاي ، Capture the Flag و Last Titan Standing ديده مي شوند كه هركدام جذابيت هاي خاص خود را بهمراه دارند . در Pilot Hunter نابودي خلبانان دشمن اصلي ترين عامل پيروزي و در سناريوي جذاب و متفاوت Last Titan Standing آخرين بازمانده از گروه تايتان ها دسته پيروز ميدان را مشخص مي كند.

 Capture the Flag نيز كه عضو جدايي ناپذير اين روزهاي بخش چند نفره اكثر عناوين بزرگ است و اصلي ترين هدف در اين بخش نيز بالا نگاه داشتن پرچم گروه توسط هم تيمي ها و يا بازپس گرفتن آن از نيروهاي دشمن است كه زماني كه پاي تايتان ها هم در ميان باشد به مراتب لذت بخش تر از آن چيزي مي شود كه پيش از اين در عناوين ديگر ديده شده است.در هر حالت پس از ورود به ميادين نبردي كه به انتخاب سيستم صورت گرفته است با انيميشن و صحنه هاي سينمايي زيبايي وارد بازي مي شويد و پس از بدست آوردن امتيازات كافي با گزينه Titan is Ready مواجه مي شويد كه احساس زايد الوصفي را در شما پديد مي آورد.صحنه صقوط يك تايتان از خارج از جو با آن انيميشن زيبا و خاص خود فوق العاده نفس گير است و اين غول آهنگي تا هنگامي كه شما بر آن سوار نشويد در غلاف محافظ در امان باقي مي ماند.در صورت خروج از آن نيز توسط هوش مصنوعي كنترل مي شود و جاي نگراني وجود ندارد.بايد اعتراف كرد كه بالانس و تعادل فوق العاده خوبي در ميان انجام بازي به هنگام استفاده از يك تايتان و يا خلبان وجود دارد و اينگونه نيست كه به هنگام سوار بر غول آهنگي در امان باشيد و به كابوسي براي ديگران تبديل شويد چراكه ميدان نبرد بسيار شلوغ است و دست بالاي دست بسيار ، به همين دليل همواره بايد آمادگي فشردن كليد Eject از تايتان خود را داشته باشيد.در انتهاي مراحل نيز وارد بخش Epilogue مي شويد و چند ثانيه فرصت داريد تا خود را به سفينه خودي رسانده و با استفاده از آن از ميدان كارزار جان سالم بدرد ببريد كه انجام اين ماموريت با آزاد شدن اچيومنت و امتياز مخصوص به خود همراه است.در انتهاي هر نبرد نيز به نسبت امتيازات كسب شده XP اعطا مي شود و Level‌ شما بالاتر مي رود .همچنين لازم به ذكر است كه يكي ديگر از كمبودهاي TF عدم امكان راي گيري براي انتخاب يكي از نقشه هاي 15 گانه بازي است كه شايد كمي عجيب به نظر برسد.بطور كلي بايد اعتراف كرد احساسي كه پس از تجربه TF‌ نخستين بار به شما دست مي دهد احساس اعتياد به انجام است بطوريكه ممكن است ساعت ها از بازي كردن آن خسته نشويد .

نتيجه گيري
Titanfall از آن دسته عناويني است كه از هم اكنون ميتوان آينده اي روشن و نسخه هاي بعدي آن را تجسم كرد چراكه عملكرد موفقيت آميز آن بخوبي نشان مي دهد كه مايكروسافت روي اثري شايسته سرمايه گذاري كرده است.تنها يك سري موارد جزئي باعث مي شود از اين اثر ماندگار امتيازي جزئي كسر شود در صورتيكه با اثري همه چيز تمام روبرو هستيم كه تجربه آن را نبايد به تاخير انداخت.

نويسنده : علي رضايي

کامنت ها
بهترین هاردهای اکسترنال اقتصادی

بهترین هاردهای اکسترنال اقتصادی

ادامه مطلب
ویژگی‌های لپ‌تاپ مناسب طراحی گرافیک و تدوین ویدیو

ویژگی‌های لپ‌تاپ مناسب طراحی گرافیک و تدوین ویدیو

ادامه مطلب
هارد اکسترنال قابل‌حمل

هارد اکسترنال قابل‌حمل

ادامه مطلب
طول عمر و دوام SSD

طول عمر و دوام SSD

ادامه مطلب
Asus ROG XG17AHPE : بهترین مانیتور بازی قابل حمل

Asus ROG XG17AHPE : بهترین مانیتور بازی قابل حمل

ادامه مطلب
Lenovo ThinkVision M14 : بهترین مانیتور قابل حمل

Lenovo ThinkVision M14 : بهترین مانیتور قابل حمل

ادامه مطلب
Asus ProArt PA32UCX : بهترین مانیتور کامپیوتر HDR

Asus ProArt PA32UCX : بهترین مانیتور کامپیوتر HDR

ادامه مطلب
Aorus FO48U 4K OLED : بهترین مانیتور رایانه HDR برای بازی

Aorus FO48U 4K OLED : بهترین مانیتور رایانه HDR برای بازی

ادامه مطلب
سامسونگ  UR59C: بهترین مانیتور کامپیوتر K4 اقتصادی

سامسونگ UR59C: بهترین مانیتور کامپیوتر K4 اقتصادی

ادامه مطلب
MSI Oculux NXG253R : بهترین مانیتور کامپیوتر برای eSports

MSI Oculux NXG253R : بهترین مانیتور کامپیوتر برای eSports

ادامه مطلب
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد